yeah!

8/4 kl: 12:00
Tack för era fina kommentarer i förra inlägget. Jag skickade faktiskt in CV och personligt brev precis. För när jag satt och räknande för-och nackdelar så kom jag ändå på att jag inte förlorar något på att söka, och om jag kommer på intervju får jag ju svar på alla mina frågor och jag tror som många har sagt att allt kommer falla på plats till slut. Men det var ändå lite panik när man verkligen inser hur stor bebisen har blivit och att han snart ska slitas ifrån mig :( Men håll tummarna för mig!!

Gårdagen spenderades hemma! Vi skulle gå ut men blev avrådd pga vädret och jag orkade inte kämpa med blåsten som vill få vagnen att flyga iväg ;) Istället städade vi, hela dagen, rensade och städa garderoben nere, jag skulle tagit en för och efterbild..

När pappa kom hem stack vi iväg o handlade mat till katten och till oss. Det blev kyckling och potatissallad, lite snabbt sådär. Vet inte om jag nämnt det, men Villiam vägrar äta sin "egen" mat nuförtiden. Oavsett om det är barnmatsburk eller mat jag lagat speciellt till honom. Han ska ha allt vi har. I förrgår fick han ärtsoppa, INTE roligt när det kom ut igen. Igår petade han i sig lite kyckling. Och magen är väl lite som den är, man får väl leva med det innan den vänjer sig. Mjölk har han också börjat dricka lite mer regelbundet.

I morse skulle vi iväg till karlslundsbadet för pappa är ledig idag. Men Villiam vaknade halvsju, hade bara sovit tio timmar och låg o gnydde. Han hade feber :( Lite alvedon och välling så sov vi till kvart i tio och nu är han som vanligt igen. Jättekonstigt. En sån snabbfeber och karlslundsbadet lockade inte så mycket om han nu håller på att dra på sig nått igen. Men som sagt är han piggheten själv, slänger iväg den lilla bollen han fick från sin ogudmor (en ny favorit) och kryper efter. Så vi drar hem till morfar och våldgästar han ett tag så vi kommer ut från huset lite.

I sina nya häftiga hängslebyxor från han fick från sin gammelfarmor och kepan han fick från sin morfar! (:


Kommentarer
Postat av: Teresia

Allt faller absolut på plats till slut men man får känna oro också. Som du säger, bebbe har blivit stor och dags att börja på dagis vilket i sin tur är en stor omställning.



Att söka är bara bra, man förlorar inget och kan snarare bli en stor vinnare! :) Drömjobb... :)

2011-04-08 @ 15:53:42
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: Madelene & Alice

Så söt att man vill agera gammal tant och nypa honom i kinderna!



Som alla andra kloka säger så skadar det inte att söka, snarare blir du en erfarenhet rikare. Vad är det för jobb?

2011-04-08 @ 22:14:48
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/
Postat av: Lotti

Nja, ibland tycker jag det, ibland inte. Haha! Kände bara att jag ville ha iväg lite kläder, plus går man ju oavsett fakturan men det är ju inget man kan leva på om man säger så ;)

2011-04-09 @ 06:36:41
URL: http://yoohh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0