äntligen fredag!

4/2 kl: 19:19

Man längtar aldrig lika mycket till fredag som när man har jobbat. Och jobbat. shit. Hur klarar folk egentligen det? Båda föräldrarna jobbar och tjoff hem, städa, laga mat, diska, tvätta, leka, underhålla bebben etc. Det kommer aldrig att gå i framtiden. Vårt hus har förfallit, minst sagt. I eftermiddag/kväll har jag tvättat 10 maskiner.. och upp halvsex för jobb. och roat lillen i tvättkorgen. multitasking till max. men för sören, hur funkar det om man jobbar heltid och är ensamstående mamma som inte har råd till bil? shit. jag avundas dem för våra liv förfaller när jag jobbar. ingen press på mig då alltså ;) Nästa vecka ska jag bara jobba en dag som tur är, änsålänge..


Det funkar inte riktigt att jobba såhär mycket och vara utan Villiam så länge. När jag kom hem en dag hade han riktigt fått in tekniken till att ta sig fram både på rumpan och på magen. En annan dag hade han lärt sig säga hej. en annan dag nej. När man kommer hem är det den vanliga visan med underhållning av hemmet kombinerat med allt som Villiam behöver, mat, badas etc. Han har knappt varit ute i veckan, stackarn. men nästa vecka står vi fit for fight i dörröppningen klockan nio prick ;)


Vi firade min födelsedag i lördags. Hade riktigt kul, skrattade oss genom hela kvällen. urgod fondue och en massa goda drinkar. Helt plötsligt blev klockan ett..


Imorgon blir en rolig dag.. R ska börja jobba kl sju (dubbelt betalt, vi kunde inte neka), klockan 13 hem till farfar, på kvällen på födelsedagsparty. Någonstans däremellan ska Villiam och jag gå ut och handla present till födelsedagsbarnet, nån som har något tipspå vad? Har verkligen inte kunnat planera eller tänka utanför lådan på hela veckan. Det blir "drink-kväll" o hon fyller 23.

Full rulle här, snart går man väl in i väggen ;) äh, söndag och framåt är det bara mys. Däremot ska vi upp en sväng till älskade J för att kolla deras lägenhet, första lägenheten, det är mastigt, freedom at last!

Imorgon ska jag försöka vara lite hurtig med kameran så ni får lite fina bilder att se på med, inte bara tråkig text. Nu ska jag gå o lägga mig! Natti


Kommentarer
Postat av: Madelene & Alice

Haha ja du. Innan jag själv fick barn kunde jag vara på min ensamstående syrra som har två ungar i åldrarna 4 & 3 år. Att hon behövde städa oftare och inte ha så rörigt. Haha! Tog tillbaka det sen ;-)

2011-02-04 @ 22:25:03
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/
Postat av: Madelene & Alice

Vi var faktiskt tolvåker i löddeköpinge. Dom hade en lagom bra barnpool med vatten så att Alice till och med kunde krypa runder.

Och sen hade dom en 'mellan' pool där vi föräldrar kunde bada med barnen också, lagom stor och bra.

Tycker det var lugnare och skönare än i Landskrona och faktiskt bättre. Och Alice trivdes som fisken i vattnet, kunna sprattla fritt och plaska var omtyckt! :)

2011-02-06 @ 21:05:12
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0