ÅRETS GREJ!

16/2 kl: 20:00

Jag måste bara dela med mig av en urhäftig grej som vi (R) kom underfund med idag. En sådan här sak får en att fundera på om det finns en högre makt som gör allt för att livet ska gå ihop på ett sådant sätt som en vanlig människa inte hade klarat, att det finns ett öde som gör allt i sin makt för att få livet att bli så självklart och lätt. Nu låter jag säkert euforisk och ni tar inte miste på detta. Jag har nästan gett upp livet de sista månaderna och trott att ingenting ville min väg, den högre makten och ödet.
Nu undrar ni säkert vad det är jag babblar om.. Jag ville mest göra det spännande för er att höra vad det är jag ska säga härnäst. Fast nu har jag säkert gjort så ni tror att det är jag som vunnit de 13 miljonerna på lotto. Jag hade önskat detta men den högre makten och ödet vet att jag hade shoppat upp alla pengarna så den lotten drog inte jag.
Nej för det är Villiam som ödet nu har bestämt att bli en liten jesus.

Villiam är född den 6 april. Han fyller ett år snart, den 6 april. Han skulle inte alltid hetat Villiam, men till slut blev det så för han är en liten Villiam.
R gick runt som vanligt och tänkte på allt och inget ikväll. Gick runt och lullade och löste världsproblemen i sitt huvud medans världskriget pågick här hemma (eftersom vi båda fick ett återfall av sjukan). JAJA, jag ska komma till saken!
R kollade i kalendern för att se vilken dag både han (1 april) och Villiam fyllde år detta året och upptäckte!!: Den 6 april har Villiam sin namnsdag. Vad är oddsen att man föder ett barn ett visst datum och sedan namnger dem till det datum-namnet utan att veta? Vad är oddsen??

Det positiva är att vi slipper fira Villiams namnsdag också (eftersom R: familj tar det på dödligt allvar), det positiva för Villiam är att han får fler presenter på sin födelsedag. Och det positiva för mig är att jag nu, för en stund tror på en högre makt eller ett öde.


Kommentarer
Postat av: Teresia

Ha ha. Jag trodde det var något jätte stort som hade hänt din buse... :P Men det är allt lite coolt att ni namngett honom samma namn som dagen han fyller år!! :D Lille Ville...



Gubben spelade lotto i helgen. Jag visste inte att han gjort det. Jag kan ju säga att magen gjorde några extra varv när vi rättade. Men inte vi heller kammade hem vinsten. :P

2011-02-16 @ 20:59:23
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: Magnus (Far och Morfar)

Pengar gör ingen lycklig men visst det underlättar i livet.

Däremot så har vi dragit högsta vinsten på livets lotteri och det kan inga pengar i världen jämföras med.

Det var när vi blev förälder.

Emelie är nu 23 år, men varje dag i hennes närvaro är som att få högsta vinsten om och om igen för mig.

2011-02-16 @ 23:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0