fort.sjuka

15/2 kl: 12:39

Hej. Idag är vi fortfarande sjuka. Jag tog natten ensam och det resulterade i ca 1 timme sammanhängande sömn, om ens det. Han är så ledsen, kan inte andas och hostar räligt. Han fick sova hos mig i några timmar inatt, det tyckte han om, men jag kunde inte sova av hans snarkningar och sprattel ;I

Var död i morse när han ville gå upp halvsju.. Halvnio kom gammelfarmor så jag fick sova ett par timmar och nu kör vi vidare. Villiam har sovit en massa nu på fm, vilket är skönt.

Föressten så ska jag aldrig handla något mer på tradera.. Två av tre kläder jag köpt har varit fläckar på. Den första fick jag bort efter typ 10 vanishar, hoppas att jag får bort det på dessa vita PoP underbyxor jag fick hem. Ska bara sälja saker. För jag vet att jag är ärlig med mina artiklar och dessutom slänger jag allt som är fläckigt och hade inte ens haft en tanke på att sälja dem. idiotiskt.

Ska försöka vila lite nu igen medan lillen sover.


Kommentarer
Postat av: Lotti

Det är verkligen guld värt! Ebba är dock så mammig så mammig, så det går sisådär men vi har ju en extra säng på hennes rum så jag vilar där när de leker ;) Helt perfekt.



Ser att du också förtjänat lite extra vila idag, med all rätt. Tråkigt att sjukdomarna löser av varann! Jävla tider. Såhär var det minsann inte när vi var små.



Hojta till när ni är friska så tycker jag vi bokar in en playdate eller fika!

2011-02-15 @ 17:50:09
URL: http://yoohh.blogg.se/
Postat av: Lotti

Har ju missat en kommentar...



Jag blir sjukskriven, mammapengen pausas och jag får sjukpenning istället. J får vara hemma men av olika anledningar kan han inte, så mamma är hemma med mig. Hon kan få vård av barnbarn dagar istället för att J tar ut tillfälliga pappadagar.

Så... det funkar rätt bra ändå :)



Nässprayet skulle på något vis hjälpa förkylningen bort, och försvinner förkylningen ska trycket också försvinna. Känner mig mycket bättre men det susar fortf i örat. Ska avvakta tills fredag, annars ska jag kolla upp det igen.



Du vet förresten att om du blir sjuk och R måste vara hemma och ta hand om V så ringer du till FSK och säger att du är dålig, så får du sjuklön de dagar och R kan ta ut pappaledighet. 7 dagar får man vara sjuk utan intyg, bara ett enkelt telefonsamtal... Så smidigt. Känns nästan som när man sjukar sig på jobb :O

2011-02-15 @ 18:03:44
URL: http://yoohh.blogg.se/
Postat av: Lotti

Uuh, slösa inte på komp eller något annat, gör så nästa gång du är dålig och R är hemma. Det värsta är ju att, som i vårt fall, J inte kan vara hemma mer då han varit hemma så mycket redan i och med sina egna op´s. Men annars är det så bra att kunna göra så, sjuka sig och de får ta ut dagar. Det är dagar som inte går på den vanliga föräldraledigheten så det försvinner inte dagar bort heller utan det är dagar utöver. Känns som jag lägger fram en hel historia här nu... ;-) Det är smidigt i alla fall, och så står man inte helt utan pengar då båda får alla de dagarna. Perfa. Behöver man inte dra sig för att vara sjuk. Det är ju såna tider nu. Tycker du ska ringa de imorgon och sjuka dig! Även om R inte är hemma så är ju bla V´s farmor där, och kanske kan få en liten slant och dessutom sparar du in på dina dagar så du kan lägga de på att faktiskt göra roliga saker med Villiam istället för att snora ikapp :)



Gör det! Roligt :) Och krya på er nu!

2011-02-15 @ 20:43:57
URL: http://yoohh.blogg.se/
Postat av: Teresia

stor kram! dåligt detta med tradera

2011-02-16 @ 08:51:12
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0