helgen

20/2 kl: 10:38

Godmorgon sunhines! Inatt har vi sovit!! Sitter och myser i soffan med en smootie, ska snart slänga mig i duschen för lite tillfix. Lovade ju mig själv att aldrig ha joggingbrallor och risigt hår mer..

 

I fredags hade vi pappaledigt för han skulle ut och volta (eller tvspel hos en vän) så min snälle pappa kom hit. Vi lagade god mat och såg Avatar eftersom han inte hade sett den. Hade en riktigt mysig kväll o kvalitetstid (: När pappa skulle ut och förgifta sig hörde jag honom säga: Men lilla gumman.. (ungefär) Jag gick fram till honom och möttes av denna synen:


Toulouse har tagit plats i korgen under barnvagnen. Så söt! Hon ville nog följa med ut på promenad.. Den var i perfekt storlek för henne.


Igår var Villiam i sitt galnaste esse, jag tror någon hade förväxlat honom på BB. Han skrek hela tiden och ville ingenting alls (vilket nästan hela veckan oxå har varit). Jag och mami provade en långpromenad och till karlslund för djur och lekpark, fast det var inte kul heller. Jag var fruktansvärt trött eftersom vi inte har fått sova på en vecka. Så vi ringde farmor och farfar som gärna ville ha odjuret hos sig. Men så fort han är där så är han världens ängel, så de vet inget annat ;) Ibland undrar jag om han testar mig, han kan sitta och leka och skratta för sig själv, så fort han ser mig börjar han gråta.. Rolig period, nej. Men nu efter en natts sömn kan jag se lite logiskt på det. Troligtvis är han i behov av att testa vem som finns där för honom etc, otroligt mammig och det måste finnas anledning till det.
Fast när man är mitt inne i det och är trött kan man inte tänka normalt. men nu kan jag, så denna veckan kommer att bli bra, oavsett om han kommer sitta som ett plåster på mig hela veckan.

Villiam fick på sig morgonrocken igårmorse.

 

Myspys!

När R hade lämnat vårt djungeldjur åkte vi till McD, äcklig mat, sen hem för två filmer. Vi låg i sängen från sju på kvällen till tio i morse. Så skönt!

Nu ska jag ta mig i kragen och göra vid mig så vi kan köra ut till vår älskling och ta en promenad i det fina vädret.


Kommentarer
Postat av: Teresia

Servisen fick jag ärva av morfar och den är blå och blommig, fast inte slaskig, utan riktigt sommarfräch måste jag säga. :)



Ha en fin söndag och ha det bra i veckan, vi ses ju säkert, hör av mig sen så bestämmer vi en dag.



Villiam testar dig utan tvekan. Men det är ju så dem gör, testar för att se så att man står kvar. Dem förstår ju situationer nu och inte bara delar. han lägger ihop ett plus ett och vet att tar du fram diskborsten ska du diska och därmed ägna tid till disken och inte honom för stunden och då kan han testa dig. Jag har tränat fram ett sk dövöra, så när Vanessa testar mig (gärna när jag ska fixa i ordning mig) så har jag skapat en rutin där hon får en väska hon lägger i saker i och tar ut och så sitter hon i badrummet med mig. Jag har involverat henne. Men finns det dagar hon inte vill det, utan skälla på mig, så använder jag dövörat (det går in men ut igen) och efter ett tag slutar hon och så busar vi istället. ;)

2011-02-20 @ 11:16:32
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: Madelene & Alice

Åh lilleman har de finaste ögonen!

2011-02-20 @ 16:34:27
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0