send it forward

2/2 kl: 20:23

Eftersom jag har så snälla vänner så tror jag att det var en liten pik med att jag fick ett send-it-forward frågeformulär.. Så, jag tar mig lite tid nu o svarar.


1. Hur länge har du bloggat?

Denna bloggen har jag väl haft i ca ett o ett halvt år, från då jag fick veta att jag var gravid. det började som en graviditetsblogg-gick till en bebisblogg och är nu en familjeblogg, typ. Men hade tänkt att lägga ner detta projektet då Villiam börjar bli för gammal för att "exploateras". däremot fick jag en rolig tanke- jag har bloggat i flera år, sen gymnasietiden och efter många om och men hittade jag faktiskt tillbaka till min gamla blogg. Tyvärr hade jag raderat allt förutom en uppsats/dikt jag gjorde i nionde klass till nationella provet. Tänkte dela med mig av den till er, ganska djupt för att vara 15 år ;) www.freelove.blogg.se

2. Hur många bloggat återvänder du till regelbundet?

Ca tio st, i mån av tid. När jag har en massa tid läser jag om katrin zyto och jackie och jag, ganska roande bloggar. Annars alla de som jag kommenterar i.


3. Av de bloggar du läser, hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?

Endast dagboksbloggar


4. Tycker folk som känner dig, att du är dig själv i din blogg?

Ja, det tror jag verkligen, kanske lite för mig själv ibland. Kanske lite för information, vem vet, men jag är även så privat också. Men om man inte kan bjuda på sig, får man inga vänner! ;)


5. Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs gränsen hela tiden?

Jag har inga gränser! Haha jo, vissa bilder vill man inte lägga ut, familjeförhållanden skriver jag inte heller om. Men däremot så kände jag nog att jag var mindre privat innan, precis när Villiam föddes. Nu börjar man tänka om, inte bara tänka på sig själv.


6. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?

Bloggen startade faktiskt av den anledningen att jag har släkt runt om i Sverige som då kunde följa min graviditet och bebis. Men också att mina nära och kära kan hålla sig underrättade, för man kommer ju faktiskt inte alltid ihåg vilka framsteg Villiam har gjort, hans egenheter etc. Dessutom så vill jag ge denna bloggen till honom när han e stor (hur intresserad han än må vara), eller till mig själv när jag är 70 år, och kan komma ihåg alla de småsaker som hänt en och ens bebis. Det blir liksom ett märke i historien som man annars hade glömt bort till när man får barnbarn "blink".

7. Har du träffat människor IRL efter att du träffat dom via bloggen?

Ja, det kan jag nog säga. Det har varit en bra forum för mig att träffa mammor och Villiam för att träffa bebiskompisar (:

 

8. Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?

hm. säkerligen. De som behöver massor med uppmärksamhet, som är små och sårbara. Ett exempel en 14-årig mamma. Och det kan ju funka skitbra för henne om hon BARA får positiv feedback, men tyvärr är det inte ofta så..

 

9. Hur ser bloggandets nackdel ut för dig?

Det finns hur mycket som helst. Exempelvis ovan.
Titta på Kissie.. Nackdelen är att bakdelen antagligen får ett lyft innan 20-årsdagen ;)


10. Tror du att du fortfarande bloggar om 2 år?

Ja, det tror jag. Men det kommer nog att vara mer ämnesrelaterat. Jag tror att jag kommer att ha mer kontroll och stil i mitt bloggande. Exempelvis recept, världsnyheter, hjälparbete etc.

 

Sen tänkte jag skicka vidare denna till de som har kommeterat flitigast den senaste tiden:

http://zebrafejs.blogg.se

http://yoohh.blogg.se/

http://genitore.blogg.se/

http://madelenewyrtz.blogg.se/


Hoppas ni inte blir ledsna att jag hänger ut er, men tänkte att ni ändå lämnar märke i kommentarerna.


Kommentarer
Postat av: Lotti

Oh no! It´s me!

Då har jag något att pyssla med ikväll då ;) Som om man inte har det ändå :O Tack för den du ;)



Hoppas ni alla mår bra igen! Och att det går bra för dig att jobba lite.

2011-02-03 @ 10:05:58
URL: http://yoohh.blogg.se/
Postat av: Annie

Tja, det får väl gå för denna gång. ;) he he

Skönt ni é friska igen. :D kram

2011-02-03 @ 11:39:04
URL: http://genitore.blogg.se/
Postat av: Teresia

Ha ha. Jag tyckte att du behövde en bloggpaus, snällt va? ;) Vi har ju gått i samma klass som små sen hittade jag dig och skrev till dig (fast visste inte att det var du då, ha) via libero. Därför jag inte riktigt sett det som via bloggen. :P Jo vet att du har jobb hela vecka, glömde säga att jag promt förväntar mig att du hör av dig när du är ledig. ;)

2011-02-03 @ 20:25:00
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: sanna

tack för dina svar :) hehe jo det är nog inte direkt vad man läser som spelar roll :) nu sista tiden har det funkat jätte bra med både ammningen innan han sover och att somna där efter :) ska inte säga för mycket, då vänder det igen, haha.



han har växt så mycket på sistone. det är skrämmande så fort det går, men samtidigt underbart såklart.



jag vet inte om det är mammaträff på tisdag, men är det inte det hade vi absolut kunnaat ses :) vi går gärna ut :)

2011-02-03 @ 20:36:41
URL: http://zebrafejs.blogg.se/
Postat av: Teresia

Jag hade för mig att jag lämnade en kommentar? Kom den inte fram?

2011-02-04 @ 20:02:31
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0