hejhejhej

24/1 kl: 19:45

För en gångs skull kom det verkligen livet före bloggen.. Men vad glad jag blir när jag ser att ni fortfarande har hållt hoppet uppe! Jag tänkte mest kika in och skriva en rad lite snabbt, snart kommer R hem med tre harry potter filmer! Vi har blivit galna, har harry potter maraton, har sett de tre första..

Villiam är fortfarande sjuk. Han har varit kass i magen, maginfluensa eller något. Allt vatten har runnit ur honom utan like och vi har inte hunnit med alls. i onsdags blev det ett nattligt besök på akuten som resulterade i panik med en unge som jag inte trodde skulle överleva. Man överdriver ju säkert med sina egna barn, men det var verkligen hemskt. Han fick dropp och vi kom hem. Men då slutade han äta och dricka. Och har fortsatt med det. Så nu går dagarna ut på att kämpa i han mat och vatten och hoppas på att han kissar.. Så primitiva grejor som man tar för givet men som har vänt upp och ner på hela vår familj. Vi har blivit förkylda, vi äter inte, sover inte och oroar oss hela tiden och lillfisen blir bara mindre och mindre. Tur var det att han hade så mycket hull innan men nu är han en minimal unge.. Usch.
Vi var på sjukhuset idag igen eftersom det inte har blivit bättre. Magen är "normal" men han har fruktansvärt ont och äter o dricker inte som sagt. Men tydligen var vi överkänsliga föräldrar..

Ni som har barn, era ungar sover väl oxå helt utslagna med händer upp åt sidorna? Det gjorde Villiam oxå men nu sover han i fosterställning och kvider i sömne. När jag såg det inatt så brast allt, låg vaken mestadels.
Min lilla bebis väger lika mycket som han gjorde för två månader sen..

Ikväll ska vi äntligen få lite tid för oss, jag och gubben, titta film och hoppas på att natten går smidigt.


Kommentarer
Postat av: Madelene & Alice

Oh jisses, stackars Villiam! Och hans föräldrar som tvingas se på medans han lider. Det är det värsta som finns, att stå hjälplös och se på.

Vi ska tänka på er och hoppas han snabbt vänder och kommer tillbaka som sig 'själv'



kram

2011-01-24 @ 20:53:25
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/
Postat av: Annie

Usch lille stackaren. :(

Förstår din panik. Man känner sig ack så hjälplös när de små liven é dåliga.

Jag håller alla tummar och tår, han é kry snart igen!

Stor kram.

2011-01-24 @ 23:02:10
URL: http://genitore.blogg.se/
Postat av: Lotti

Usch!

Överkänsliga föräldrar!? Ehh... Jag uppfattar inte det som speciellt överkänsligt om han varken äter eller dricker... Ja mycket ska man höra utav sjukvården idag! Hoppas att han repar sig snart så han slipper må dåligt.

Låter inte bra att sova ihopkrupen och gny... Fy för, stackars lille Villiam :(

Många varma kramar ifrån oss!

2011-01-25 @ 06:34:11
URL: http://yoohh.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Albin har varit sjuk i en vecka nu och är fortfarande inte bra. Han har gått upp 240 gr på TVÅ månader .. Albin sover oftast i fosterställning, vilket han gjort sedan han föddes typ, ibland rullar han över så att han slår ut armarna. Men usch, hoppas han kryar på sig snart!

2011-01-25 @ 10:36:52
URL: http://albinsmamma.blogg.se/
Postat av: Em

Rebecca: Jag vet inte hur jag ska svara dig, fast du kanske läser här inne igen. Vad är det som fattas Albin? :( Det går ju en massa influensor av olika slag nu, förkylning, mage. VF ska de minsta få dem? ;( Oj, det var inte mycket, men är det inte så att det avstannar ibland med vikten och ju äldre de blir, desto mindre växer de? Jag hoppas på det iaf, annars blir Villiam en giant ;) Jag menade mer på att Villiam har ungefär gått ner 2 KILO under den här sjukan, han är så smal.. :(

2011-01-25 @ 11:12:21
URL: http://lillbebisens.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jo jag läser :D hihi. Ja, det är inte kul att se sin älskling lidande .. Man vet ju inte riktigt vad man ska göra iheller för dom kan ju inte berätta vad som är fel. 2 kilo är ganska mycket. vad säger bvc och sjukhuset om det då? det är ju vanligt att dom går ner under sjukdom, men 2 kilo är ganska mycket. Som sagt, som du skrev, så är det ju tur att han hade lite att ta av! Albin är ju smal som det är redan, men han har väl det efter sin pappa.

2011-01-25 @ 13:00:34
URL: http://albinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0