puerto rico fortsättning

3/1 kl: 20:55

Så.. var var vi? Jo just det.
En dag åkte vi iväg till Dunas de Masopolamas (nåttsånt) Som var en strand som var 8x4 km.
Gick upp klockan sex, drog upp gubben och satte promenadskorna på ner till centrum. För att vänta på bussen i en o hen halv timme. De var inte speciellt duktiga på att ge rätt direktiv vilken buss vi skulle ta. Lite irriterade.
Det var ganska roligt att åka buss. eller inte. Serpentinvägar, där kanten på vägens slut övergick till ett stup. Och att busschaffisen körde i typ 70 och fem cm från kanten. jag och alla pensionära satt och höll i oss krampaktigt.
Men till slut kom vi fram! Det blåste en del så det blev inget badande..



Efter lite solande gick vi upp på sanddynerna. Det var sand som hade fraktats från sahara. Fan vad kul vi hade. Sprang upp och ner, och hoppade på nedvägen, man hoppade typ fem meter pga sluttningen! Vi och alla barn runtomkring hade roligt åt oss.



Härligt eller vad. Har en ganska rolig min men det berodde på att all sand flög runt och in i mina ögon.
Sen kastade vi sand upp i luften o försökte fota, som ni ser i ett tidigare inlägg.

Annars låg vi vid poolen och glassade och tog långa promenader och skrattade åt alla typiska gran-canaria-fantaster.


Nyårsafton spenderades på steakhouset. Desert på ett annat ställe.

Jag och en mango daquiri


R:s gigantiska bananasplit. Vattnas det inte i munnen?

Sen vidare till en pub/disco men avslutade kvällen ganska tidigt.
På vägen hem kom en meteroit flygande emot oss. Jag blev livrädd och började springa. På tolvslagen såg vi var det var- en ljusballong. haha, snopet eller vad.

Nej nu ska jag verkligen gå och lägga mig. HM katalogen hade kommit.. Vi har en deal här hemma. R fick ett ishockeyspel i julklapp (fråga mig inte varför) om jag spelar med han varje dag i en hel vecka (tycker det är skittradigt) så får jag välja vad jag vill ur katalogen. Fear deal? ja



Kommentarer
Postat av: Lotti

Vad GOTT det ser ut! Ni måste känt er lite bortskämda ändå. Härlig sand, nästa gång ber jag om att få bli nerpackad. Fast bussresan hade jag ALDRIG velat vara med om. Tog ni bussen tillbaka också eller använda ni fötterna? :)

2011-01-03 @ 22:00:24
URL: http://yoohh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0