woho!

13/1 kl: 11:00

Mina böner har hörts! För några dagar sedan fick jag en sån känsla av att jag behövde göra något för mig själv. Komma ut lite, komma ifrån mammaledigheten. Tänkte att R skulle gå föräldraledig, bara jag hittade ett jobb. Men vilket jobb skulle vilja ha mig när R:s jobb behövde veta det tre månader innan, och att jag ska börja plugga till höst? Jag lade ner det projektet, efter ha tittat på platsbanken o sett att det bara var industrijobb och omvårdnadsjobb.

Nu ringde mitt gamla jobb och fråga om jag kunde extraarbeta lite. VA liksom? Hörde de mina tankar? Villiam ska bli passad av sin pensionerade gammelfarmor som sade att hon nu äntligen fick göra något meningsfullt. Och arbetsgivaren blev glad när jag sade att jag bara är där precis de timmar de behöver, sen går jag hem. Så slipper de betala för dö-timmar ex vid städning osv. Jag blev glad när de förstod att det blir trixigt för mig (om de ringer in mig samma dag), att jag kunde säga nej ibland och att jag kom så fort jag kunde. Detta är ju helt perfekt! Att sen gammelfarmor är förskolelärare i grunden är inte helt fel heller ;) A win-win situation!

Nu ska jag in på försäkringskassan och trixa lite med mina dagar, även om det ÄR helt problemfritt lovar jag att FSK kommer klura till allt.. blaha.


Kommentarer
Postat av: Teresia

GRATTIS! Vad skoj... :) Som du säger, någon måste ha lyssnat. :)

2011-01-13 @ 12:58:09
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: Jennie

Gud vad roligt för dig! Grattis! Perfekt tajming o allt :)

2011-01-13 @ 16:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0