update hus

23/6 kl: 18:10

Huset var helt underbart! Det fanns inga stora grejor att fixa, men en massa smått, det hade vi kunnat leva med. Det kändes så rätt när vi tittade på det. Men ändå tvekar vi. För min del är det för att det bara finns ett badrum, där oxå tvättmaskin är. Alla rum behövdes göras om lite, trappan behövde fixas. Huset på gården behövde nytt trä. Men allt detta kunde vi se över. För det var inget som var panik.. Det som är negativt för mig och att det lägger så långt bort från allt och bussen går en gång i timmen. Men det kändes så bra där ute. Men nu när vi kom hem så tvekar vi båda. Varför gör vi det? Är vi rädda för att ge oss in på något som vi inte har riktig kontroll över? Är vi rädda för att låna pengar? (ja!). Är det ett för stort "familjesteg" att ta?

Vi har helgen på oss att fundera, på måndag blir det isf banken..

Här är en bild:

Nej, här är ingen bild för allt klabbar just nu.. Men kolla in den på:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-3rum-asmundtorp-landskrona-kommun-kustvagen-39-1825836



Kommentarer
Postat av: Teresia

Vad fint det är! Då vet vi vart vi ska vara på besök. ;) Men jag förstår att ni tvekar. Det skulle nog dem flesta gjort (i alla fall jag) just när man går ifrån lägenhet till hus. Dessutom hyreslägenhet. Man kan det mesta om det, och vet det man läst sig till om det andra. Men jag tror på att följa magkänslan men samtidigt våga leva. :)

2011-06-23 @ 18:59:28
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: Lotti

Underbart! Ser väldigt mysigt och hemtrevligt ut ;-) Vi kommer då gärna och badar och hänger och fikar och leker om ni flyttar dit ;-) Det är ju inte speciellt jättedyrt, jag hade haft mer ångest med ett lång på två mille i bakfickan :O

Hoppas ni hittar rätt känsla för det så ni vet hur ni ska göra. Jag tyckte i alla fall att det var väldigt fint :-)

Lycka till!

2011-06-23 @ 22:21:41
URL: http://yoohh.blogg.se/
Postat av: Pappi

Huset ser jättefint ut. Jag trodde det skulle vara ett gammalt torp. Jag förstår er vilja att få något eget men ett husköp är det största köpet man gör i livet så ha inte för bråttom. Viktigt att ni gör en kostnads kalkyl innan. Och då måste man se flera år framåt. Var smarta och kloka bara :) Men oavsett vilket val ni gör så stöttar jag er till 100%.

2011-06-24 @ 07:55:41
Postat av: Teresia

Glad midsommar ni också... :D Sitter du också himma nu eller? ;)

2011-06-24 @ 19:28:45
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0