godkväll världen!

1/3 kl: 20:45

Idag har det varit en kämpig dag. När jag gick upp i morse kände jag mig lite halvkrasslig men trodde det berodde på att jag sovit för mkt ;) Men sen slog förkylningen på. Någon som också har slagit sig hela dagen är Villiam. Stackars, en fläskläpp, tre dunkningar med huvudet i marken och en dunkning i dörrsidan. stackarn. Han slår sig hela tiden. klumpeduns.

 

Var nära på att ställa in utvecklingsbedömningen hos läkaren idag men drog mig ut ändå, tur det. Vi låg ju en månad försent med det redan.. Allt såg bra ut, när han skulle visa att han kunde stå ville han inte alls och drog upp benen i vädret. haha roligt. Hans vikt och längd såg ut såhär:

Tre månader sedan:     Nu:

Vikt: 9,385 kg              10,375

Längd: 75 cm               76 cm

 

Så nu ligger kurvan nere på normal igen. Vår store kille börjar gå neråt lite, han har ju varit så stor innan. Även om det inte är så viktigt! Huvudet som låg två kurvor över när han var några månader ligger nu en under. hm. Tänkte säga något dumt men struntar i det ;) dessa härliga kurvor!

 

Annars så gick vi en liten promenad efteråt, sen kom hans farmor på besök. Sen planerade vi in mat för en vecka framåt, nu måste vi ta oss kragen, det är INTE okej att leva på makaroner, korv, bacon, ost, mackor, pizza, paj, pasta etc i flera veckor. Nu är det skärpning! Detta beror ju såklartt på att vi är så trötta på kvällarna alla tre och det inte finns utrymme för planering och handling. bah.

 

Provade en ny grej ikväll.. Slutade ju rapa Villiam tidigt vid sista måltiden. Men han vaknar ett par gånger under natten dock räcker det oftast att pilla in nappen så sover han vidare. Men ikväll provade jag att rapa honom efter vällingen, ska se om det är det felet är. jag fick tre gigantiska rakt i huvudet medans han hoppade i mitt knä och var överförtjust.. ;)

 

Dessutom hittade jag ett urkul fotografi att ha på mitt bankkonto, jag nämnde väl att jag skulle fixa det?

Har försökt förlänga mitt abbonemang på tre ikväll för nu kan jag få en ny mobil. Det roliga är att jag nu kan ha kvar mitt 299 i månaden (och ringa upp allt) och få en iphone 3. woho. vilken glädje. som förstördes när jag såg att telefontiden var slut. bah. får fixas imorn.

 

Apropå imorn blire sång på biblioteket, om jag nu inte är sjukare.

 

ja, jag vet att jag måste bli bättre på att ta bilder och lägga ut, ska skärpa mig!

 


Kommentarer
Postat av: sanna

ja dessa kurvor :P haha, tur dem bara är riktlinjer. hoppas att du blir bra igen snart. dessa förkylningar hoppar på alla och man blir inte av med dem :S



jag har också eget kortmotiv :) finare att betala då ;) hehe. vad kul att du får din iphone nu :P

2011-03-01 @ 22:00:39
URL: http://zebrafejs.blogg.se/
Postat av: Lotti

Ska nog få in en dag då tror jag! Så jävla mycket nu att mitt huvud snart kokar över. Huh.

Bolltornet sålt! Ja till er då alltså :)

2011-03-01 @ 22:11:59
URL: http://yoohh.blogg.se/
Postat av: sanna

dem byxorna är så himla underbara och Malcom gillar dem med för han tittar mycket på dem och jollrar :D

2011-03-01 @ 22:14:26
URL: http://zebrafejs.blogg.se/
Postat av: Teresia

Fan vad nice med rap i fejjan. ;) Hoppas du mår bättre!!

2011-03-02 @ 20:23:50
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0