Lång tim no se!

17/3 KL 21:15

Börjar fundera på att lägga ner bloggen.. Känns inte som man har riktigt tid längre, och inte så mycket att berätta. Eller det finns massor att berätta men likt en cliché börjar Villiam bli stor nu..

 

Har precis suttit o skulle få sålt alla Villiams kläder och prylar. Nån som vill ha? (: Fan, tradera tar ju övermycket betalt för en massa jobb som JAG gör. Jag lägger ner. Försökte på landskronatorget men sidan bara fibbades hela tiden. Jag ger upp. En timme av mitt liv till ingenting..

 

Men nu ska jag rycka upp mig!

Denna veckan har gått i ett. Måndag-tisdag var vi på öppna förskolan som Villiam älskar. I onsdags på sångstund på biblioteket, sedan hängde T och Vanessa med hem för bus och mys.

Idag har vi tvättat och städat och papi har hållt oss sällskap.

 

Har insett att jag faktiskt är ganska blåögd. Nu när vi varit iväg på ställen där det är en massa barn är det alltid någon äldre som vill pilla på Villiam. jag har låtit dom för visst är dom barn och vill känna.. Men ALDRIG mer. På öppna var det en flicka som drog och slet i Villiam, mamman verkade inte bry sig. Jag sade till henne, då dök hon ner och skulle pussa honom på munnen, slängde bort ungen. Samma dag var den en pojke som gick runt och tog allas leksaker och ville ha en massa uppmärksamhet av oss andra mammor som satt o lekte med våra. hans mamma fikade och snackade skit och visste inte var hon hade sin unge. Han satte sig i mitt knä i olika omgångar.. Hm. Var sören är deras föräldrar? Jag kan inte ha tålamod, ge uppmärksamhet åt andras ungar. Även om jag hade velat så märkte jag att jag fick det i ryggen sen.

På sångstunden var det en flicka som ville klappa på Villiam, javisst tänkte jag hon såg snäll ut. Nähä, hon tog tag i Villiams kinder och kramade hårt. Jag tog tar i hennes och sa bestämt att hon skulle ta försiktigt, då puttar hon till Villiam så han trillade. Jag jag skulle precis säga något till henne när dagisfröken (som förövrigt satt 20 cm ifrån och inte hade gjort något åt vad som hände) säger till mig: amen det var ju inte så farligt... efteråt konstaterade vi att jag skulle tagit tag i dagistantens kinder och kramat, grävt in mina naglar i hennes hud och säga: nej men det är är inte så farligt.. AH vad arg jag blir. Hädanefter får ingen unge röra min Villiam. Och jag som inte ville vara överbeskyddande. Idioter.

Mitt änglabarn som är så försiktig ;) Med sin favvisleksak.

 

I några månader har jag blandat ner mjölk i Villiams mat, magen har inte reagerat, fortsatte den senaste veckan med att blanda mjölk i gröten, fortfarande lugn mage. Idag fick han mjölk ur pipmigg, och älskade det! Vi hoppas att magen är lugn inatt oxå.

 

Han har även invigt sin potta! Första gången igår och i morse satte jag honom där igen. Vi läser en bok och Villiam kissar lite. detta adderar vi till morgonrutinen!

 

Dålig bild men ;)

 

Annars så har vi i familjen bestämt oss för en redig vårstädning á la flyttstäd så nu har vi börjat. Rensat i walk-in-closet gjorde vi igår och idag skrubbade R badrummet där uppe. Fy för vad skitigt det är. Detta måste vi sätta i system..


Nu är föressten alla inbjudningskort utdelade till Villiams ettårskalas. Såhär blev framsidan:

 


Kommentarer
Postat av: Madelene

Hahaha, dessa mammor alltså. Häromveckan blev vi av med Alice napp på öppna. Efter en stund kom en ca 1,5 pojk med den i munnen.För att jag inte vill rycka den ur munnen på grabben så sökte jag efter mamman, som för övrigt var borta? Efter en stund trillade han och slog sig, då kom hon och tog upp honom och då passade jag på att påpeka att det var Alices rosa napp han hade. Först började hon jiddra om att hon trodde der var en leksaknapp (sen när har man sådana?) och sen fick hon värsta utbrottet och gnällde att det var jättedåligt för nu kunde ju HENNES son bli sjuk för han hade tagit Alice napp. Trodde jag skulle tappa hakan när hon fortsatte böla över att det var katastrof för nu kunde han bli sjuk... Alltså vafan, om någon skulle reagera så skulle det såfall vara jag då för att hon inte höll koll på grabben. HAHA! men visst, tror hon inte att grabben hade blivit sjuk av ÖF leksaksnappar då, som alla barnen kunde haft i munnen. Nä, vissa är b anne mig inte kloka. Långt det blev. KRAM!

2011-03-17 @ 22:23:27
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/
Postat av: Teresia

Ja. Nu är det dags att vi inte är efterkloka och gör det som vi tänker att vi vill göra när barnen sliter i våra små. Någon koll ska vi banne mig se till att dem får över sina barn. ;)



Tack för en mysig vecka!!



Och vad söt han är på pottan. Hi hi. Dags att införskaffa oss en potta vi också. Sitter och göra morgonbestyr tillsammans. Ha ha. :)

2011-03-18 @ 10:04:18
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: Rebecca & Albin

Jag förstår dig! Att man inte kan hålla koll på sin unge !! Blir så arg när jag läser sånt här! Usch! Hoppas att villosm inte skadade sig.

2011-03-19 @ 11:28:42
Postat av: mamma

Nej, sluta inte med bloggen, höjdpunkten på dagen är att gå in o kika om du har hunnit skriva senaste nytt. Puss mamma

2011-03-19 @ 12:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0