Att göra något

29/5 kl: 20:45

Jag har under några dagar sträckläst en blogg som startade för några månader sedan. den har fått mig att tänka om helt. Värdera livet mer och alltid ha i tankarna för hur ytligt man lever ända tills man stöter på någonting sånt här. www.malinvurpan.blogg.se

 

Ikväll har jag anmält mig till geblod.nu och R ska göra det strax. Jag kommer även anmäla mig till tobiasregistret.se

 

Jag har blivit påverkad och vill göra något för någon. Man kan rädda liv. Även om man är nålrädd och väger precis 50 kg (eventuellt att man mår dåligt när man gett blod) är värt allt. Tänk om ens egen lilla prins behöver.. Eller ens föräldrar eller någon som bor i Kina.

För att inte låta som en politisk propaganda (med glimten i ögat) jag har valt! ;)


Kommentarer
Postat av: Teresia

Jag är tacksam varje dag... Som du säger är det tråkigt att man måste få andra att öppna ögonen till en innan man gör det själv. Men jag är blödig och kollar och läser dessutom mycket så jag får varje dag syn på dem som har det mindre bra och försöker hjälpa så gott jag kan (jag har blivit en baddare på att donera pengar)

2011-05-29 @ 21:12:28
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0