dagis (depp)

16/5 kl: 20:35

Då var det första dagen för Villiam på dagis. Det började väldigt bra, försökte kånka in barn, väska, blöjor etc genom en barnsäker dörr. johoja. Vi träffade en trevlig fröken som visade oss runt. Triveds väldigt bra med henne och blev föga besviken när hon sa att hon skulle va ledig hela sommaren. Och den andra fröken kändes inte kul alls. Villiam blev skiträdd för henne för hon var så manhaftig och högljudd, uppstressad. Han är bara van vid lugna människor. Sen sa hon barskt till mig att trösta min son. HAHA. Jag kom in på dagiset med en lugn sinnesstämmning, tänkte hålla mig lite i bakgrunden och låta Villiam själv lyssna, se och känna och att jag skulle sitta och titta lugn och uppmuntrande på honom. Det funkade skitbra tills hon började prata med honom. Han gallskrek. Jag sa inte till henne. Men imorgon får jag göra det om han fortfarande är rädd. Får väl förklara lugnt och stilla att Villiam är van vid lugna människor ;) Jag vet inte riktigt vilken roll jag ska ta. Vill gärna vara den lugna och godkännande människan, men när man ser en massa fel och känner sig illa till mods med dagiset så borde jag kanske låta min vanliga personlighet komma fram? hm. usch denna första dagen kändes inte alls kul. Men får låtsas som ingenting imorgon för Villiams skull, så han känner sig trygg.
De var inte speciellt glada för att han inte kunde äta själv med sked eller gå. det känns också väldigt bra!

 

När vi gick hem från dagiset försökte jag köra lite pep-talk till han om frökenen. Jag sa: och vad säger vi till fröken? HAHAHA (tillgjort skratt), till slut blev Villiam lite gladare och vi skrattade hela vägen hem. Känns som jag bara klagar nu, men det tog en halvtimme att gå dit med vagnen (hade ju gått snabbare utan vagnen såklart), vi var där en timme och sen promenad en halvtimme hem igen. SKOJ! Så blir det hela veckan.. Men vi har ganska stora chanser på svarvaren i mitten på augusti, det tar 2 min att gå dit. Det såg jag till att fixa idag.. ;)

 

Igår hade vi folk här hemma för att heja på Sverige. Men det räckte inte. Vi satt ändå till elva för den skitmatchen.. och så kan de inte vinna? bah.

Men annars, förutom detta, är vi skitglada! Eller jag är, inte Villiam, han har tänder på gång.. de avlöser varandra nu. Men tur för han så han kan tugga!


Kommentarer
Postat av: Lotti

Guud vad ni verkar ha hunnit mer mycket roligheter under er vistelse i London! Åhh jag vill också ha en massa nya kläder, men jag får vänta tills jag inte är tjockis längre! Ha! :-)



Du, det har jag inte ens tänkt på. Hon är inte så överglad för köttfärs nej, och jag kunde ju knappt titta på det när jag väntade henne. Skumt! Ha! Coolt om det ligger något i det :-)



Tråkigt att dagiset inte kändes bra. Den där kärringen verkade väldigt ingrodd som dagisfröken, gammal som gatan eller bara förbannat girig? Usch, jobbiga lägen. Men ursäkta mig, måste en ettåring kunna äta med sked själv!? Sjukt. Tänk allt annat de kan istället som inte uppmärksammas...



Snart får vi ju fasiken ses!

2011-05-16 @ 22:32:13
Postat av: Teresia

Seriöst? Dem är inte särskilt glada för att han inte kan äta själv eller gå? Han har för tusan precis fyllt året. Låt din personlighet komma fram och sätt skiten på plats. Alla barn är olika och dem pedagoger som är rätt för yrket och trygga i sin roll uppmuntrar detta - vare sig det är personalbrist eller ej. Och jag tycker det är dåligt att dem inte kan ge tips om hur man bäst kan agera som förälder för att denna övergång ska bli smidigast möjligast. Detta är första gången för många, men femtioelfte för dem. Säg till dem!!



Jag håller tummar och tår för svarvaren!!



En fågel viskade i mitt öra om solchanser på torsdag. Ska vi ta kolonin då? ;)

2011-05-16 @ 22:35:34
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: Madelene & Alice

Åh jisses! Sådana fröknar minns jag sedan min tid, hade en jävligt sur och trött fröken som jag bara hatade över allt annat ;-P Men jag säger dom de andra. Sätt ner foten vänligt men bestämmt, så hoppas jag det löser sig med tiden.



Hur gjorde du med svarvaren? Ringde idag men då sa de bara att de kan garantera henne en plats till augusti men inte nödvändigtsvis på något av våra 3 val...Åh!



Det är Alices faster som tagit fotona :-)



Ha en härlig regndag!

2011-05-17 @ 12:08:48
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0