en bra dag

18/5 kl: 20:30

Idag är en bra dag, gårdagen var det INTE. Idag bestämde sig Villiam för att gå upp i ottan (8 1/2 timmes sömn), jag var inte överförtjust, låg o svor i sängen.. Iväg till dagis, som gick superbra!! Barnen är så söta, alla över 2 år så Villiam är yngst, de är snälla, omtänksamma och uppmärksamma på att det är ett litet barn där. Fröknarna uppmuntrade Villiam och berömde honom för allt han kan göra. Den överdrivna frökenen var likadan idag, men Villiam reagerade inte alls på samma sätt, han var väldigt skeptisk till henne men skrek inte. Vi fick vara med på sångstunden idag och Villiam ville för första gången sitta i frökens knä, sen hoppade han mellan våra knän. Det kändes superbra! Jag fick även lämna honom där i tio minuter. Han såg skeptisk ut och gjorde grimaser när jag gick. När jag kom igen satt han och läste en bok i frökens knä och när han såg mig började hans störtgråta. Då hade han förstått att han blivit lämnad. Men tystande så fort han kom till mig. Fröken hade fotat 20 bilder så jag kunde se hur han hade det under de tio minuterna. Lite överdrivet enligt mig själv eftersom jag inte hunsar, eller oroar mig för tio minuter, men det var riktigt gulligt av dom. Så dagis kändes riktigt bra idag! Villiam vågar ta sig för mer och idag fick han göra klart sin karnevalshatt. De ska ha "karneval" imorn, utedag med lekar och sång. Och vi ska va där mellan nio och elva. Det ska bli kul!

Sen tog vi en långpromenad för lillen slocknade i vagnen direkt när vi kom ut. Sen hem, äta, mysa sova igen innan vi stack iväg till ogudmor J på fika. Köpte med mig lite godsaker från kondiset och Villiam fick en vetebulle. Oj så glad han blev, käkade hela ;)

Ikväll kom mami och tog Villiam så vi fick träna. det var inte en dag försent.. Kollade gymschemat, det var precis en månad sen sist, och innan dess en månad till. 400 spänn för en träning, det är lite magstarkt så nu jävlar ska jag börja träna!

När inskolningen är färdig ska Villiam gå 5hx3 dagar i veckan. Då drar jag ner o tränar, duschar och bastar o kanske tar nån fika med kompisar som blivit åsidosatta, en månads av (eventuellt) lite ensamtid. underbart!

Imorgon ska det bli fint väder och vi har blivit bjudna till T:s koloni efter dagis, mysigt ska det bli o träffa dom o låta barnen leka! Ska försöka fota lite imorn med ;)


Kommentarer
Postat av: Teresia

Vad mysigt det låter... :) Hurra för Ville och att han är så duktig. :)

2011-05-19 @ 09:09:44
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0