hej bloggen!

3/5 kl: 07:30

Det var inte igår.. eller förrgår. Ärligt talat orkar jag inte blogga mer. Men det känns som det finns för mycket att berätta för att inte blogga. Men vafan, just nu intresserar jag mig inte för andras bloggar så varför skulle nån intressera sig för min? Dela med mig mitt liv till alla. Visst en bra sak för folk att "hänga med" men nu är jag lite skeptisk. Det går kanske över? Det är roligare att sova, städa, gå ut än o sitta vid dumburken nr 2.

 

Jag har faktiskt lite roliga grejor att berätta.. På valborg började vi vår dag med att ta en promenad i det fina vädret ner på stan, mötte upp mami och papi och tog en fika och satt och planerade vad vi skulle göra under dagen. Någon kom på den brilljanta idén att åka till klåverödsdammarna, alla nappade på det, vilket jag sen skulle ångra.

Det började med att vi ställde vår bil några km bort för min käre man ville inte köra på grusväg med sin häftiga bil. Vi klämde in oss i papis och glömde hälften av packningen. Hittade ett mysigt fik mitt i ingenstans, lotta på berget (?) eller nått sånt hette det. Satt i solen, såg skog och ängar runt omkring, Villiam lekte med en katt och vi njöt. Men sen promenaden bland dammarna.. var mindre roligt. Jag satt nere vid dammen med Villiam och kastade sten, när jag reste mig upp trillade iphonen ur fickan, studsade på en bergsblock och plopp rakt ner i sjön. Jag fick panik, höll på att hoppa ner i sjön med kläder på. Långt där nere på botten såg jag bilden på Villiam som är på mitt skrivbord.. Papi slängde av sig kläderna och rusade dit likt baywatch och fiskade upp min stackars telefon. Den höll i tre månader suckade jag.. Men detta nederlaget skulle inte komma åt mig. Men att fem minuter senare så började R dansa och slängde av sig brallorna och hoppade som en indian, han hade bokstavligen fått myror i brallan. Villiam tappade sin napp i skogen (som vi senare, av ett under hittade igen) och fram tills att vi hittade den fick han tugga på en kotte sålänge, som han också satte i halsen. Sätta en kotte i halsen.. haha! Lite grumpna åkte vi därifrån.

Lämnade av Villiam hos sin farmor och farfar, så vi äntligen kunde få lite sovmorgon, lade min mobil i en påse med ris och stack ut för att äta på tycho. Än en gång kass mat. Aldrig mer säger vi nu. Vi var hemma runt ett efter lite snack och mys på uteserveringar.

Annars då.. Igår fick jag lite panik för att hinna med allt som ska hända de senaste dagarna. Vi har sålt vår bil. Eller ja, R:s bil. Så nu blire full fart mot vårt nya mål- ett hus! Spara spara spara. Dock har vi ingen bil så papi får agera taxischaffis till vi hittar en ny. Jag vill ha en volvo v40 eller 70. Varför inte gå all in på den svenska clichén?

Annars med Villiam.. han reser sig hela tiden o är skitstolt för att han kan. Vi har ändrat om i sovtiderna. Stenhårda på att han ska sova tolv timmar per natt. Så nu ligger han vaken i sin säng o gnäller. Men åtta prick ska han gå upp! Ändrade detta när jag märkte att sömnen på natten gick ner till nio timmar. Det funkar inte riktigt. Sen en lång sömn på dagen, då mår han som bäst!

Idag ska vi träffa Vanessa och T, flera veckor sen sist, imorgon ska vi hem till papi och tvätta (har inte tid att vänta på vår jädrans tvättstuga).

Föressten så satte jag igång iphonen igår efter den fått ligga i avfuktningspåsen. Gissa om den funkade? Galet, många säger att iphonerna är sköra, men inte min! woho! 2 minuter i vatten o den funkar ändå ;)


Kommentarer
Postat av: Madelene & Alice

Jag fixar iaf inte att blogga på iphonen ;-P

Känner igen mig i bloggningen.

Just nu känns det som ORKA? Känns lite som att de har dött ut lite nu att blogga, både orken och känslan.



Härligt med husletande. Glöm inte vem som vill ha er lägenhet när ni flyttar ;-)Vi håller redan ögonen på annat, suck!



Och v40. Nej nej! Vi hade en förra året och den var sååå liten, satt som en jävla krympling och vi hade tillomed problem att få plats med babyskyddet..



Ang sömnen så har vi det likadant. 12 timmar och ett sovpass på 2-3 h underdag tid. Då sover hon och mår som bäst. Ha en skön dag i solen/regnet/blåsten. Ser inte från fönstret ;-)

2011-05-03 @ 11:11:20
URL: http://madelenewyrtz.blogg,se
Postat av: Teresia

Lotta på berget (trodde det var åsen, ha ha) har vi också ätit på för något år sedan. Det är väl fiket som hålls i ett hus/stuga? Med bord och stolar på trädgård? Skit mysigt i varje fall. :D



Tack för idag... :D Lika trevligt som alltid. Sitter fortfarande och skrattar åt nycklarna... "var är nu nycklarna?" ha ha

2011-05-03 @ 15:48:27
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: Madelene & Alice

Hehe men tipsa oss ändå är du bussig ;-) Vi dras lite med att här typ bara bor ungdomar som uppenbarligen lever det liv som vi lever. Kort sagt. Det är inte katastrof efter min lapp i trappan. Men ändå ett störobjekt.



Jag skulle inte köpt en v40 igen, men de är inte lätt & veta innan, men våran turbo kunde jag axa med rätt ordentligt på motorvägen ;-) Är du på g med körkort nu? Tänkte iomed att du ville ha ordentlig kärra ;-)



Sömnen. Vi har igentligen inte gjort något speciellt.Mer än basic, fasta rutiner, konsekvent nattning. Däremot så sover hon så kanske 5 dagar i veckan och resten kan hon få för sig att vakna mellan 2-6 tiden och vilja sova hos mig. Helt ok för mig. Iomed att nattning och sömnen överlag är så mycket bättre än tidigare. Från att ha fått natta om 10ggr på kvällen till 1 gång i timmen på natten i flera månader så är jag så nöjd och utvilad nu :-) Det är kanske en mognadssak hos barnen. Jag märkte att när Alice kom ur en jobbig fas och hon blev tryggare i sig själv så blev sömnenn också mycket bättre. :-)



Kram

2011-05-03 @ 18:50:05
URL: http://madelenewyrtz.blogg,se
Postat av: Lotti

Tack! Superkul! :-) Det är lite luddigt men någon gång i november kommer det garanterat att bli. Vinterbebis! :D

2011-05-03 @ 18:55:21
URL: http://yoohh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0