hoj

25/5 kl: 21:10

Här hemma håller vi sjukstuga.. R blev sjuk i måndes men idag bestämde han sig för att vara hemma. Jag blev sjuk inatt. Villiam frisk änsålänge, körde han till dagis (skönt att slippa gå den långa vägen) slängde av honom, hem och sova i två timmar. Det gjorde susen. I eftermiddag blev lillen sämre. Gult snor, host o slem. Men ingen feber och en pig bebis. Men vi är nog hemma imorgon från dagis ändå. Jag hade inte velat ha mitt barn nära ett sånt barn som Villiam nu. Fast iofs under inskolningen hade alla ungar gult snor. Undra vart vi fått denna förkylning ifrån?

 

Igår fick vi veta att Villiam kommit in på det rätta dagiset! 2 min hemifrån och världens bästa avdelning. Vi kan inte vara annat än lyckliga! inskolning 24 aug vilket säger att R får ta nästan hela inskolningen. Skönt att båda har gjort det känner jag. Så lär han sig lite mer om dagis o så ;) Därför har hela em bestått av samtal och ändring till fsk. För en gångs skull var de lite schyssta.. Tog tillbaka min sjukpenning och bytade ut den mot lägstanivå s R (som tjänar pengar) kunde ta sjukpenningnivå-dagarna. Säger kanske inte er som inte har barn något. Men de makulerade förra månaden och bytade ut dagarna bara för att va snälla. Såna människor får man aldrig kontakt med på fsk annars..

I lördes fick vi ju stopp i rören på toaletten där nere, och golvet översvämmades med diverse avloppsgrejor. Sådär trevligt. Enligt jouren var detta inget akut (?) så igår kom gubben och rensade lite eftersom stoppet hade löst sig. Lite sådär rolig info. Men fyra dagar ska väl inte sånt ta. tänk om hela lägenheten hade blivit översvämmad med bajsvatten.. Mitt i detta var vår craving på en ny lgh som störst och vi hittade den perfekta. på bilderna.. När vi kom dit bestämde vi oss att vi högst hade kunnat betala 300 papp för den. Men budgivningen låg över miljonen. Jotack. Nejtack.

 

Jaa. det har väl hänt en massa andra saker oxå men inget som är intressant.. Jo Villiam står lite korta stunder själv nu och tycker det är skitkul.

Nu blire kvällsmat sen hopp i säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0