mammornas dag

29/5 kl: 12:35

.. Blev jag firad med bullar och en blomma och lite ensamtid nu på fm när lillen och pappa läste bok och badade. Om nån timme ska vi iväg till Villiams gammelfarmor och fira, mat till tusen, men måste hålla på mig lite då jag och mamma ska fira nere på speakers med god middag. Jag måste försöka ta lite foto idag så jag har något att bjuda på. Kameran ekar tomhet..

De sista dagarna har varit sjuka. Villiam hostar inte lika mycket men är täppt i lilla näsan. Jag är fort kass med tredje dagen ont i halsen, vita prickar. Halsfluss? Nää det ska göra ondare. Jag fungerar nästan som vanligt.

Igår var vi på ikea, jag och V åt köttbullar och handlade nytt bäddset till spjälsängen (när brukar man byta ut spjäl mot barnsäng?), en extra matstol att ta med eller när andra barn är på besök, en barngrind då V har trillat i trappan, och lite annat smått o gott. Det blev lite på väla oxå till gubben, ny jacka o så. Efteråt åkte mina grabbar ut till Häljarp så jag fick vila lite.

Igårkväll kom papi, tittade på fotbollen och mös med frukt, ost, vin, kex och korv, mums! Lite vardagslyx..

Jag hittade två bilder på kameran:

Skrutten ligger i sina polarn-kallingar a la bebisvis. Han såg ut som en liten groda, så låg han alltid när han var liten bebis.

Idag lärde sig Villiam att klättra ut på balkongen.. hm, kul för han, mindre kul för mig..



far och son råkade ta på sig matchande kläder.. gråa byxor-grå tröja, grön tröja-gröna byxor.. Ja ni ser ;) Har ni sett så långt gubbens hår har blivit.. jag försöker övertala honom till att odla afro. Häftigt om jag får igenom det (: Nu ska jag klä på mig, sminka mig o städa lite innan vi beger oss.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Spjälisen får nog hänga kvar något år till. Jag tror det är bra till

Typ 2 och ett halvt. Men när han kan gå och så där, kan man ta bort ena sidan.. Eller iaf när han börjar klättra över spjällorna.



Skall bli så roligt att se er på fredag, thessan och Fabian kommer också!

Kram

2011-05-29 @ 13:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0